Miért (nem) váltanak bankot a magyarok?

2015-10-05 17:23:00 superadmin

hírkép

Többségében ragaszkodnak a megszokott pénzintézetükhöz a banki ügyfelek – derül ki a legnagyobb hazai bank felméréséből. A válaszadók kétharmadát még a magasabb kamatok sem hozzák lázba, inkább a szakértői háttérrel, a kiterjedt bankfiók és ATM hálózattal, valamint az innovatív szolgáltatásokkal csábíthatók váltásra.



Az OTP Bank Pénzügyi döntés hozatali kutatásából

kiderül, hogy a hazai, megtakarítással és banki kapcsolattal rendelkező ügyfelek nem szívesen váltanának bankot. Bár hajlamosak vagyunk arra gondolni, a kedvező akciók mozgatják a piacot, a számok mást mondanak. Az eredmények szerint ugyanis a megkérdezettek 61 százaléka úgy gondolta, ha jobb ajánlatot kap, akkor sem feltétlenül cserélné le a már meglévő banki kapcsolatát. Az OTP Bank arra is kereste a választ, hogyha mégis vált, akkor milyen tényezők motiválják az ügyfeleket. Általánosságban elmondható, hogy négy fő csoportba sorolhatók a bankváltók, az alapján, hogy miért váltanak, és mit keresnek.

A váltók egy csoportja kényszerből keres új bankot, rendezetlen pénzügyei, vagy valamilyen váratlan élethelyzet (pl. válás, munkahelyváltás, bezár az előző bankja) miatt. Ezek az ügyfelek a kiszámíthatóságot, könnyű ügyintézést, és az elérhetőséget keresik a pénzintézetekben. A második csoportba a jelenlegi szolgáltatójukkal elégedetlenek tartoznak. Őket az ügyfélkezelési mód, vagy a hozzáállás azonnali bankváltásra sarkallja. Az első szembejövő bankba betérnek és számlát nyitnak. Számukra a partneri viszony és az odafigyelés a legfontosabb. A harmadik körbe azok tartoznak, akik a fokozatosan növekvő elégedetlenség, a magasnak érzett költségek valamint a kényelmetlenségek miatt döntenek a bankváltás mellett. A kiválasztás szempontja a bank stabilitása, a kiterjedt bankfiók és ATM hálózat továbbá a megbecsültség érzése. Az utolsókategóriába pedig a tudatos váltók tartoznak. Őket versenyképes ajánlatokkal, illetve az új szolgáltatáshoz kapcsolódó pénzbeli előnyökkel lehet átcsábítani– olvasható ki az OTP Bank kutatásából.

A bankkapcsolat egy bizalmi viszony

Egy pénzintézettel való kapcsolat majdnem olyan fontos bizalmi viszony, mint az orvos választás. Míg az utóbbira az egészségüket bízzák az emberek, addig az előbbitől joggal várják, hogy az évek során megtakarított vagyonukra vigyázzon, és felelősen a legjobb tudása szerint gyarapítsa, akár évtizedeken át. Az elmúlt 65 évben az OTP Bank valamennyi ügyféligényre tudott – helyi igényekhez illeszkedő- ideális megoldást kínálni. A bank büszke arra is, hogy szinte egy karnyújtásnyira van az emberektől. Tanácsadó kollégákkal, országszerte közel 400 bankfiókban várja az új és régi ügyfeleket.