Hogy derül ki, hogy ki a legjobb?

2018-04-15 10:55:00 Kail

hírkép

Mi a közös Dr. Szalay-Bobroviczny Alexandra főpolgármester-helyettesben,  Váradi Józsefben, a Wizzair vezérigazgatójában és a Mellow Mood Hotels létrehozóiban? Mindannyian kaptak díjat szombaton este, a Best of Budapest and Hungary gálán.



A Best of Budapest and Hungary évről évre útmutatót ad ahhoz, hogy hazánkban hol lehet a legszebb környezetben megszállni, a legfinomabbakat enni és merre találjuk a legmagasabb minőségű szabadidős szolgáltatásokat. Az alapítóval, Freed Péterrel és a főszerkesztővel, Francisck Réka Alizzal beszélgettünk.

25 évvel ezelőtt miért gondolták azt, hogy szükség lesz egy nívós szakmai díjra és azzal egybekötött gálára itt Magyarországon?

Freed Péter: 1993-ban nem volt egy olyan rendszer, ami be tudja mutatni az itt élőknek és a turistáknak, hova kell menni ahhoz, hogy jó élmények érjék őket itt Magyarországon. Akkor mi voltunk az első social network - nem volt még Facebook, Twitter. Így elsősorban a kapcsolatépítés szempontjából volt fontos és ezért központi szerepű a rendezvény a hazai gasztronómiai életben ma is.

Mi változott?

Francisck Réka Aliz: Nos, azóta lett Twitter és Facebook, de még mindig van létjogosultsága a gálának. Ugyanis az az értékrendszer, ami mellett mi kiválasztjuk a legjobbakat, nem változott, ahogy a profizmusunk és a lelkesedésünk sem. A szakma viszont örökösen fejlődik és a gasztronómia helyzete is egyre jobb. Azt látjuk, hogy az emberek imádnak szórakozni, enni, kritikusak is - öröm ezt számunkra kiszolgálni.

Hogyan változtak a kategóriák és a díjak?

Francisck Réka Aliz: A független minősítési rendszer folyamatosan változott, idén 41 kategóriában adtunk díjat 226 szolgáltatónak. Ezek között vannak hotelek és gasztroszolgáltatók, utaztató cégek, klinikák, szalonok, illetve érintett a vidék és Budapest is. A kiválasztási rendszer több lépcsős, egy-két hónapos online szavazással kezdődik, egyszeri regisztrációval bárkire lehet szavazni, illetve lehet bővíteni a listánkat tetszőleges jelölttel. Ez nekünk is jó, akár a szakma új szereplőivel is meg tudunk ismerkedni. Értelemszerűen mi is kutatjuk az új helyeket, hogy mindenki a látómezőnkben legyen, de van, akit így fedezünk fel.

Hogy folyik a kutatás? A munkatársaik elindulnak és a városban jókat esznek, szép hotelekben szállnak meg?

Freed Péter: Így van, de nem mindig csak jókat eszünk.

Mindig tudja a szolgáltató, hogy minősítik a látogatás végén?

Freed Péter: Nem mindig, de sok helyen ismernek minket, így van, amikor nem tudunk titkolózni.

Milyen előnyökkel jár, ha valaki elnyeri a díjat?

Freed Péter: Marketingeszközként is használható.

Francisck Réka Aliz: Vannak olyan szolgáltatók, akik annyira büszkék a díjra, hogy hatalmas méretben kinyomtatják maguknak a logónkat és kiteszi a falra. Legtöbben mindenféle platformon kifejezésre juttatják, hogy mennyire büszkék erre a díjra -ez is azt mutatja, hogy érdemes ezt csinálni.