A divat és a turizmus ünnepe

2018-04-21 21:26:00 Kail

hírkép

Még több nemzetközi szakmai látogató a BUDAPEST CENTRAL EUROPEAN FASHION WEEK divathéten. A divat mellett idén tavasszal kiemelt szerepet kapnak Budapest turisztikai látványosságai is.



A helyszín ezúttal is a Várkert Bazár. Csaknem 30 magyar és kelet-közép-európai tervező 2018/19-es őszi-téli kollekciója vonul fel a kifutón, köztük olyan világszerte jegyzett magyar brandek, mint az ABODI, a Nanushka, a Katti Zoób, a Je Suis Belle és a Maison Marquise.

Az érdeklődés óriási most is: a divatsajtó nemzetközi nagyágyúi mellett több mint 30 blogger figyeli a kollekciókat sok országból. Az esemény egyik legnagyobb nemzetközi sztárja a cseh Jiri Kalfar, aki évek óta izzásban tartja a külföldi divatsajtót: munkáit egyszerre inspirálja a népművészet, a viktoriánus divat és a modern vonalak, ráadásul képes egyensúlyban tartani a luxust a fenntarthatósággal.

A budapesti divathét egyik küldetése a fiatal tehetségek támogatása, kifutóhoz jutnak például vizsgamunkáikkal a hazai divatiskolák végzős tervezői.


A szervező, a Magyar Turisztikai Ügynökség a helyszínnel, a történelmi Várkert Bazárral is hangsúlyozza a divathét turisztikai jellegét. „A célunk az, hogy a divathetet átjárja fővárosunk lendülete, és megmutatkozzanak Budapest történelmi, építészeti, gasztronómiai erősségei" – mondja Bata-Jakab Zsófia, az MTÜ divatiparért felelős igazgatója. Aki szerint a divat és turizmus kapcsolódása azért is kézenfekvő, mert a divat ma már ugyanúgy szerepet játszik a kultúránkról alkotott kép formálásában, mint a történelmünk, a hagyományaink, a kortárs művészetünk és az életstílusunk.