Uganda kampányterve csúfos bukás volt

2019-02-09 18:04:00 Ujvári

hírkép

Uganda turizmusért felelős minisztere, Godfrey Kiwinda úttörő ötlettel állt elő: országát formás és szexi nőkkel kívánta népszerűsíteni, a hölgyeket nemzeti látványosságként beállítva. A miniszter a Miss Curvy Uganda szépségverseny finalistáit képzelte el az új turizmusmarketing zászlóshajójaként, hogy vonzó külsejükkel megnyerjék Ugandának a külföldi látogatókat.



“Gyönyörű természetes adottságokkal megáldott hölgyeink vannak, akikre csodás érzés ránézni. Miért nem használjuk őket stratégiaként, hogy több turistát vonzzunk be az országba?” – kérdezte a héten, a szépségverseny megnyitóján, Kampalában a miniszter.

Az ötlet nem aratott osztatlan sikert, a politikusok, a jogvédő szervezetek és a közvélemény is élesen bírálták a nők felvonultatását. Női jogvédő csoportok felháborítónak tartják, hogy turistaattrakcióként akarnak beállítani nőket egy olyan országban, ahol szerintük férfiak ragadhatják őket magukhoz a nyílt utcán. Az egyik kormánytag egyenesen a sztriptízhez hasonlította és szégyenteljesnek nevezte Kiwinda ötletét, ami szerinte “határozottan nem fog megvalósulni” - áll a The Guardian beszámolójában.