Szilvia, a környezetmentő papírtörlő

2019-05-30 08:21:00 Kail

hírkép

Visszatér a Szilvia és zöldebb, mint valaha.



Bár már jó ideje nem gyártották, a Szilvia ma is sokak számára a papírtörlő szinonimája és ismerősen cseng még a Crepto név is. A jól ismert márkák most visszatérnek, méghozzá új formában. A minőség mellett - mellyel a középkategória csúcsát célozzák meg - új a szemlélet is, melynek kulcsszavai a fenntartható fejlődés, a környezetvédelem.

Európában most nagyon erős trend a fóliacsomagolást papírral kiváltani - mondta a megújult higiéniai papírtermékek sajtóbemutatóján Bodrogai Ferenc, a Magyar Piszke Kft. alapítója és ügyvezetője, aki  Kecskeméti Attila értékesítési és marketingvezetővel közösen számolt be újságíróknak a nagy visszatérésről. Évente több százmillió tonna műanyagfóliát használnak fel a világban csomagoláshoz, ezek extrém módon terhelik a környezetet. A Szilvia, a Crepto és Nárcisz most papírdobozt kap. De itt nem áll meg az innovációval a cég: a teljesen lebomló csomagolás mellett az egy-egy tekercsen lévő papír mennyiségének növelésével is óvják a környezetet.

A 2009-ben az év üzletemberének megválasztott ügyvezető építette fel annak idején a Nárcisz, a Crepto és a Szilvia márkaneveket, melyekbe most az ő vezetésével lehelnek új életet. Bodrogai Ferenc szerint a higiéniai papírgyártás korszakváltás előtt áll: az olcsó, rossz minőségű, környezetszennyező termékek helyett az egyre tudatosabb fogyasztók a jó ár-érték arányt részesítik előnyben. A 35 év alatti korosztálynál pedig kiemelt prioritás a környezettudatosság, márpedig az üdítő italok után a higiéniai papírok csomagolása jelenti fajlagosan a második legnagyobb veszélyt a környezetre. Egyetlen négyfős család egy évben csak a toalettpapír csomagolásának kidobásával 7 négyzetméternyi nejlonszemetet termel.

A Magyar Piszke Kft. ezért most a Dunapackkal együttműködésben újrahasznosított és újrahasznosítható papírból készült dobozokba csomagolja a Creptót és a Szilviát. Arra is figyeltek, hogy a dobozok teljesen illeszkedjenek a raklaphoz, ami ugyancsak csökkenti a csomagolás ökológiai lábnyomát. A tekercsekre pedig minél több hasznos papírt tesznek: a Magyar Piszkénél egy tekercsen 250 lap van, míg máshol átlagosan csak 150. A termék így kisebb helyen  elfér, vagyis a szállítása és a raktározása is kevésbé terheli meg a környezetet. A kartondobozos toalettpapír és kéztörlő "Ökologikus megoldás" emblémát kap - ezt a továbbiakban a környezettudatos termékek megkülönböztetésére tanúsító védjegyként vezetnék be.

Nem kell mindig feltalálni a csőben a lyukat - vallják a Piszkénél. Ahol nem piacvezetők kívánnak lenni, inkább irányt szeretnének mutatni azzal, hogy visszanyúlnak a régi jó dolgokhoz és a környezettudatosság mentén formálják át azokat.