Piperészkedő férfiak

2011-05-23 18:43:00 szorenyi.p

hírkép

Egyre szellemesebb reklámokkal próbálják rávenni a férfiakat arra, hogy kényeztessék magukat, de legalábbis foglalkozzanak a testükkel. Magyarán keressék a kozmetikumokat. A kampány eredményesnek látszik, hiszen Európában egyre több férfi érzi úgy, a tükör előtt eltöltött idő a hasznára válik.



N éhány évvel ezelőtt Nagy-Britanniában készítettek egy felmérést, melyből megtudhatjuk, hogy a brit férfiak többsége szerint a test- és főleg a bőrápolás nem ér annyit, hogy az ember időt és energiát pazaroljon rá. A brit férfiak több mint ötven százaléka azt mondta, hogy szépítkezésre legfeljebb tizenöt percet fordít, a megkérdezettek közel harminc százalékánál pedig ez az idő alig tíz perc.

Ezzel szemben Olaszországban egy tavaly közzétett kutatás adatai szerint a férfiaknak szánt kozmetikumok forgalma egy év alatt tizenegy százalékkal nőtt. Az európai országok közül Olaszországban van a legnyagobb igány a férfiak között a testápolásra. A 14 és 64 közötti olasz férfiak több mint ötven százaléka ápolja a bőrét.

A kérdés már csak az, hogy miért teszik ezt. Rácz Bernadett, a Coty szakembere az elmúlt évtized társadalmi változásaival magyarázza ezeknek a speciális készítményeknek a sikerét. Állítólag a nemek közötti választóvonal napjainkban kezd elhalványulni. A kérdés már csak az, hogy Magyarországon mi a helyzet. Ezt is megtudhatják, hogy elolvassák a Derűs Évek online magazin most megjelent számát.