A közösségi oldalakon támadnak a szállodák

2011-05-31 10:43:00 szorenyi.p

hírkép

Az internet átrendező a szállodaipart is. Pontosabban a foglalásokat. A gyakorlat az, hogy az emberek először a közösségi oldalakon ellenőrzik az adott hotelt, majd egy másikon foglalnak. Így van ez Budapest esetében is. Csaknem háromszorosára nőtt az internetes foglalások aránya.



A budapesti online szállodafoglalási piac töretlen fejlődését világosan mutatja, hogy öt év alatt a budapesti 3-5 csillagos online foglalások több mint 80%-át adó Online Utazási Irodák forgalma a 3-5 csillagos budapesti szállodákban 248%-kal növekedett, elérve a 620 ezer szobaéjszakát.

Egy felmérés szerint a közösségi oldalak (Tripadvisor, Facebook) és a Google a legfontosabb szállodai online marketingeszközök. A bannerjellegű hirdetések már nem menők.

A közösségimédia-eszközök közül a szállodai szakemberek által legfontosabbnak tartott értékelő oldal a Tripadvisor, amelyet világszerte 40 millió turista tekint meg havonta és értékeli a honlapon található szállodákat pozitívan vagy negatívan. A Facebook egy másik típusú kommunikációt tesz lehetővé: a szállodáknak segít szinte személyes kapcsolatot kialakítani a vendégekkel, ezért itt a lojalitás megerősítésén és a brandépítésen van a hangsúly. Bár a Facebookon elhelyezett hirdetések, promóciók egyre népszerűbbek lesznek, a piacvezető ilyen szempontból egyelőre a Google Adwords szolgáltatása, amelynek segítségével a szállodák célzottan tudják megszólítani kívánt célpiacaikat.

 

A nemzetközi és budapesti szállodapiacra is jellemző, hogy az online értékesítésre egyre növekvő számban külön munkatársat/munkatársakat foglalkoztatnak, akiknek a feladata csak és kizárólag az online értékesítés, marketing és a kapcsolattartás a közösségi oldalakon.