16 milliárdot költöttünk Spanyolországban

2013-04-25 15:09:00 V.J.

hírkép

Válság ide, válság oda, Spanyolország idegenforgalmi nagyhatalom. Ez derült ki a mai szakmai rendezvényen, ahol Javier Rodriguez Manas, a budapesti Spanyol Nagykövetség turisztikai főtanácsosa ismertette a spanyol turizmus helyzetét.



A tavalyi 57 millió külföldi turista között 118 ezer honfitársunk is az ibériai országot választotta utazása céljáúl. Sőt, még többet is költöttünk, mint az előző évben, hiszen több mint 16 és fél milliárd forintot bevételt hagytunk a spanyol szolgáltatóknél. Ebben persze az is szerepet játszhatott a spanyol diplomata szerint, hogy a Malév csődje után sokan választották a fapados repülőjáratokat. Ezek után nem meglepő az sem, hogy Spanyolország a hatodik legnépszerűbb célország volt tavaly a magyar turisták számára.

Új szegmensként mind jobban erősödik a diákturizmus, melyet az Erasmus program is elősegít. A hazai felsőoktatás nehézségei miatt sok magyar diák már eleve külföldi felsőoktatási intézményt válasz, köztük a spanyol egyetemeket. Ennek elősegítésére szolgál az új studyinspain.info portál, melyet Inmaculata Canet Rives asszony a nagykövetség oktatási attaséja mutatott be. Az mozgás persze kétirányú, hiszen a hazai orvosegyetemeken 250 spanyol diák tanul.

A spanyol kultúra és a barátságos mentalitás amúgy is nagyon népszerű nálunk. Télen Teneriffa, nyáron a tengerparti üdülések és a városlátogatások vonzzák a magyar turistát. Egyre többen és többször mennek el múzeumokba és kulturális fesztiválokra is az ismert nagyvárosokba. Látnivaló pedig bőven akad, hiszen a hagyományok és a modernség adják Spanyolország idegenforgalmi vonzerejét.

A madridi Prado mellett a legtöbben nem hagyják ki az FC. Barcelona vagy a Real Madrid múzeumait sem. Elvégre Puskás és Kubala örökre ott hagyták lábnyomukat a zöld gyepen.

Talán az sem véletlen, hogy egyre többen tanulunk spanyolul, amiről a budapesti Cervantes Intézet igazgatónője is beszélt. Elvégre Paella-t vagy gaspachot illik spanyolul rendelni.