Mérlegre kell állnunk repülés előtt?

Diszkréciót ígérnek

[Kail] publikálva: 2019-04-28 13:37:00 | Nyomtatásprint

hírkép

Eddig csak a poggyászunk súlyáért kellett aggódni, de lehet, hogy a jövőben nem árt komolyabban fogyókúrázni - írja a turizmus.com.


A legtöbb európai légitársaság az EASA, (az EU Repülésbiztonsági Ügynöksége) közös szabályrendszerét használja fel a repülés teljes utassúlyának megállapításához. Becslésük szerint minden férfi átlagsúlya 88 kg, minden nő 70 kg és minden gyermek 35. Az átlagos súlyok kissé túlzók, ami azt jelenti, hogy a gépek a valóságban általában kisebb súlyúak, mint a számított EASA-modell. Ez azt jelenti, hogy sok gép feleslegesen nagy mennyiségű üzemanyaggal repül, ami drágítja a repülést és szennyezi a környezetet.

Ez az üzleti koncepciója a brit Technology Company, a Fuel Matrix startup cégnek, amely jelenleg több brit repülőtérrel tárgyal az utasok mérésére szolgáló, észrevétlen, „diszkrét” mérésszisztéma bevezetéséről. Azért, hogy pontosabban tudják kiszámítani a szükséges üzemanyag-mennyiséget.

Minden mérési adat titkos marad a kívülállók számára és a teltebb utasokat nem „büntethetik” súlyuk miatt, ígérik a szakemberek.

Az olyan légitársaságok, mint a Finnair és a Hawaii Airlines az elmúlt években már próbálták – teszt szinten – lemérni az utasokat, de végül nem vezették be a rendszert. Egy üzbég és egy ázsiai légitársaságnál bizonyos mértékig már a gyakorlat részévé vált a súlykontroll. Úgy tűnik azonban, hogy a jövőben az ilyen típusú mérések világszerte elterjednek.

Sokan attól tartanak, hogy a fapadosoknak ez újabb ötletet ad a jegyek árának emelésére, hiszen a poggyászokat illetően már most is sok a büntetés.

 

 

 

© vilagszam.hu




Galéria:



Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz



A kategória további hírei:


KÖRNYEZETVÉDELEM
Fiatalkori tudatosság a Földünk Világnapján
Rendhagyó szakmai nappal ünnepelt az O.K. Központ
PÉNZTÁRCA
A végtörlesztés ellenére hasít az OTP
35 milliárdos nyeresége van a legnagyobb magyar banknak
ÚTIKÖNYVEK HELYETT
RECIKLI
A magyar műanyag Kínába megy
Saját szemetünket hordjuk, ha kínai ruhát veszünk

Itt jártunk: Isztria és Dalmácia

TOP
PIKÁNS

1. Menjen, amíg nem késő

Több mint 100 világörökségi helyszín tűnhet el

2. Rendőrök a budapesti robbanás áldozatai

Megváltozik a főváros közlekedése a lezárások miatt

3. Weisz Fanni gyönyörű volt Áder János oldalán

Az államfő beszédét jeltolmácsolásban is láthatták

4. Már tudni, kié a Dunában talált 130 ezer euró

A bécsi rendőrség szerint nem történt bűncselekmény

5. Döbbenetes emberek szavaztak vasárnap

Zárcsökkentést és táncos játszóteret kért a két szavazó

6. Ilyen az amish szex

Két év tombolás után csak a férj

7. Nádas Tamás barátom emlékére

Lezuhant a műrepülő világbajnok

8. Csodanövény válthatja ki az antibiotikumokat

A kerti sarkantyúka a 2013-as esztendő gyógynövénye

9. Blöff - Nem lehet méregteleníteni a testünket

Zacher Gábor toxikológus elmondja az igazat

10. Ilyen az eszkimószex

Szex kölcsönbe

1. Szexuális zaklatás - lemondták Domingót

Azt hitte, kölcsönös vonzalom volt

2. Öngyilkos lett az amerikai milliárdos

megrontás miatt volt előzetesben Jeffrey Epstein

3. A magyar úszó zaklatási ügyének részletei

Szexuális zaklatás miatt nem engedik haza Kenderesi Tamást

4. 21. századi mesevilág Budapesten

A cosplay-t aligha érti az, aki nem vesz részt benne

5. Így mondják külföldiek, hogy cipőfűző

Vicces videót csinált a Középsuli

6. Most megtudhatja az igazat a Sound világáról!

De mit jelent az, hogy veretés?

7. Később kezdik ma a szexet

De miért?

8. Életfogytiglant kaphat a szexguru

Szexrabszolgákat nevelt és kínált

9. Melleket markolászott a lord

Szexuális zaklatás az elit szintjén

10. Ondóval töltött palacsintát kaptak a tanárok

Durva volt az iskolai főzőverseny

Műsoraink
2019.08.16. 18:35 Világszám - Inforádió
Isztria és Dalmácia I.
2019.08.17. 10:05 Világszám - Inforádió
Isztria és Dalmácia II.
2019.08.18. 10:35 Világszám - Inforádió
Isztria és Dalmácia I. ism.
Közösség
Nap lánya

Szeret lovagolni

Szófelhő / Archív
--