Egyre jobban bírják a magyarok a csípőset

És egyre jobban szeretik a menteset

[Kail] publikálva: 2022-06-22 16:06:00 | Nyomtatásprint

hírkép

A Gyulahús Kft. a Dunán, az A38 hajón mutatta be reprezentatív, "A Gyulai bírja erővel” című kutatásának eredményeit. A felmérés a friss fogyasztói attitűdöket vizsgálta.


Az egyik legnagyobb tradícióval rendelkező hazai élelmiszeripari vállalat május végén készítette el reprezentatív felmérését, amely azt vizsgálta, hogy a hazai fogyasztók mennyire szeretik a csípős termékeket, változott-e az elmúlt években a fűszerezés terén a preferencia a magyarok körében. Feltérképezték azt is, hogy milyen elvárásaik vannak a vásárlóknak, amikor glutén- vagy laktózmentes termékeket, májkészítményt tesznek a kosarukba.

Dr. Görgényi Ernő, Gyula város polgármestere hangsúlyozta, hogy Magyarországon nincs még egy olyan húsipari cég, amely 100%-ban önkormányzati tulajdonban van. „A gyulai termékek piacképességében hittünk, amikor 2012-ben felkaroltuk a 144 éves húsipari múlttal rendelkező vállalatot. Az önkormányzati tulajdonban lévő cég 2013 óta minden évben nyereséges. Tavaly 600 milliós nyereséget értünk el, amit forgóeszköz-állományra, a dolgozók anyagi megbecsülésére és fejlesztésre költöttünk. Az elmúlt 9 évben másfél milliárd forintot fordítottunk fejlesztésekre, hogy a legmodernebb eszközökkel tudjuk előállítani a legmodernebb termékeinket. A legmagasabb szinten szeretnénk kiszolgálni a fogyasztóinkat. Figyelünk azokra is, akik a hagyományos gyulai termékeket nem fogyaszthatják valamilyen ételallergia miatt. Kollégáink újabb termékeket dolgoztak ki, bízva abban, hogy ezekkel újabb fogyasztókat tudunk elérni” - mondta Gyula polgármestere.

A magyarok nem mondanak le a finom ízekről, még akkor sem, ha valamilyen speciális, „mentes” élelmiszert vásárolnak- derül ki a Gyulahús Kft. reprezentatív, 500 ember megkérdezésével május végén elkészült kutatásából. A válaszok 65 százaléka szerint az, akinek valamilyen mentes élelmiszer kerül az asztalára, nagyon figyel arra, hogy az ízletes legyen.

„ A Gyulahús májasai a gyártási technológiából fakadóan mindig is glutén-és laktózmentesek voltak. Az első pillanattól kezdve így kerültek boltokba, és így nyerték el a fogyasztók tetszését. A piac fejlődése láthatóan abba az irányba tart, hogy egyre több ember számára döntési szempont a mentesség. Ez a fejlemény számunkra versenyelőnyit is jelenthet, hiszen vásárlóinknak nem kell új ízeket megszokniuk, egy tradicionális terméket tradicionális ízben tudunk kínálni számukra” - hangsúlyozta Daka Zsolt, a Gyulahús Kft. ügyvezető igazgatója.

A felmérés egyértelműen rámutatott arra, hogy a mentes termékek iránt igen jelentős az igény, ami mögött nem feltétlenül a vásárlók egészségügyi problémája, emésztési nehézsége áll. A válaszok alapján kétszer annyian vásárolnak speciális árukat, mint amennyien diétáznak. Akik speciális termékeket keresnek, azok 26 százaléka cukor-,19 százaléka laktóz-, 12 százaléka gluténmentes, míg 10 százalék vegán árut szokott vásárolni.

A fogyasztók közel fele több-kevesebb rendszerességgel szokott „mentes” élelmiszert venni, ezzel együtt csupán a tizede gondolja úgy, hogy ezt a fajta táplálkozást érdemben a divat irányítja.

A kutatásból kiderül, hogy a diétázók között mintegy 60 százalék azok aránya, akik valamilyen orvosilag igazolt probléma miatt fogyasztanak „mentes” termékeket. A diétázók közel fele úgy véli, a jelenlegi mentes termékkínálat nem elégséges.

A kutatás vizsgálta azt is, hogy a magyar fogyasztók körében mennyire kedveltek a csípős ételek. A válaszadók 73 százaléka jelezte, hogy rendszeresen fogyaszt ilyen termékeket. A férfiak 80 százaléka mondta azt, hogy több-kevesebb rendszerességgel kerül a tányérjára erős étel, míg a hölgyek körében ez az arány 65 százalék.

A felmérés adatai rávilágítanak arra, hogy a csípős termékek népszerűsége megnőtt az elmúlt években, jóval több fogy belőlük, mint korábban. A csípős paprikával kapcsolatban általános vélemény, hogy fertőtlenítő hatása van - fejtette ki Gila Éva, a Gyulahús Kft. marketingmenedzsere.

A csípős élelmiszerek között messze a kolbász a legkedveltebb, amelyet 10 vásárlóból 8 rendszeresen levesz a boltok polcairól. A csípős élelmiszerek között a csípős fűszerek állnak a második, a friss zöldség paprika pedig a 3. helyen. Ezek mellett a csípős savanyúságok, szószok, öntetek, mártások is igen keresettek. A csípős kínálatban magasan a Gyulai márkát tartották (31%) a legkiemelkedőbb húskészítménygyártónak a válaszadók.

© vilagszam.hu




Galéria:



Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz



A kategória további hírei:


KÖRNYEZETVÉDELEM
Szörfdeszkán állva evezi át az óceánt
Újból meglep mindenkit Rakonczay Gábor
PÉNZTÁRCA
Ha elfelejti, pórul jár!
Fontos banki határidő jön
ÚTIKÖNYVEK HELYETT
71 évesen egy hordóban szelte át az óceánt
Két üveg bort is vitt magával
RECIKLI

Itt jártunk: Svájc

TOP
PIKÁNS

1. Mi van most az Adrián?

Egy magyar recepciós mesél

2. Ezt most inkább hagyja ki!

Életveszélyes a túrázás

3. Emeletes ülések a repülőkön

Ez (is) lehet a jövő

4. Menjen, amíg nem késő

Több mint 100 világörökségi helyszín tűnhet el

5. Döbbenetes emberek szavaztak vasárnap

Zárcsökkentést és táncos játszóteret kért a két szavazó

6. Ilyen az amish szex

Két év tombolás után csak a férj

7. Nádas Tamás barátom emlékére

Lezuhant a műrepülő világbajnok

8. Csodanövény válthatja ki az antibiotikumokat

A kerti sarkantyúka a 2013-as esztendő gyógynövénye

9. Blöff - Nem lehet méregteleníteni a testünket

Zacher Gábor toxikológus elmondja az igazat

10. Ilyen az eszkimószex

Szex kölcsönbe

1. Ezek voltak a legnagyobb szerelmek 2023-ban

Sztárjainkat is utolérte a szerelem

2. Tönkretette Marilyn Monroe ruháját Kardashian

Hiányzó gyémántok

3. A lelked mélyére ás le ez a személyiségteszt

Készen állsz?

4. 5 tuti tipp a boldogabb élethez

Így szabadulhatsz meg a negatív érzelmektől

5. Ez a legizgalmasabb csillagjegy

Elmondjuk, miért!

6. Ez a 3 csillagjegy őrjítően érzéki és szexi

Köztük vagy?

7. Jolie keményen megvádolta Pittet

„Történt családon belüli erőszak…”

8. Tovább dagad a Nagy Feró botrány!

Majka kiborult: Miért kell ilyen álszent sz.rnak lenni?

9. Nagy titokban házasodott össze a sztárpár

Nem akárhol buktak le

10. Öngyilkossággal kokettált az álomesküvő után

A királyi családban sem fenékig tejfel az élet

Műsoraink
2025.06.06. 18:35 Világszám - Inforádió
Burgenland
2025.06.07. 10:05 Világszám - Inforádió
Ausztria
2025.06.08. 10:35 Világszám - Inforádió
Burgenland ism.
Közösség
Nap lánya

Szépség és kitartás

Szófelhő / Archív
--